Формування культурно-гігієнічних навичок (КГН)

   Здоров'я дітей, інтерес до здорового способу життя залежать від того, наскільки сформовані у них культурно-гігієнічні навички.

   Культурно-гігієнічні навички важлива складова частина культури поведінки.    Головною умовою їх формування є раціонально організоване життя у дитячому садку та вдома, чіткий режим дня, постійність вимог до поведінки дітей з боку дорослих. Гігієнічні процедури проводять щоденно в один і той самий час, що сприяє формуванню постійних навичок.

   Відповідно до вимог програми "Дитина" (В.О. Огнев'юк, 2015р.) діти від 2-х до 3-х років повинні: без примусу самостійно та акуратно, не поспішаючи їсти, пережовувати їжу з закритим ротом, тримати ложку у правій руці, користуватися серветкою, дякувати, виходячи з-за столу, тихо підсувати стілець.

   Відповідно до вимог Комплексної освітньої програми "Дитина в дошкільні роки" (Крутій К.Л., 2016р.):

  1) діти від 3-х до 4-х років повинні: правильно сидіти за столом (спина рівна); їсти самостійно та аккуратно, не розливати рідку страву; ретельно пережовувати їжу; правильно тримати столові прибори; дякувати за їжу; користуватися серветкою.

  2) діти від 4-х до 5-ти років повинні: під час споживання іжі брати небагато іжі, добре її пережовувати; не розливати її і не кришити на стіл, на одяг; їсти над тарілкою; правильно користуватися ложкою та виделкою, серветкою.

  3) діти від 5-ти до 6-ти років повинні: правильно користуватися столовими приборами (ложка, виделка, ніж); вживати їжу акуратно, спокійно; зберігати правильну поставу за столом; дотримуватись культури поведінки за столом (сидіти прямо, не класти лікті на стіл).